Factuur betalen door 2 partijen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
SG1996
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Factuur betalen door 2 partijen

#1 , 01 sep 2024 22:05

Mijn vraag luidt als volgt:

Als je overeenkomt met iemand om kosten te delen, is het dan correct dat er 2 verschillende facturen opgemaakt worden die samen het totaalbedrag vormen?
In dit geval kan je nooit zeker weten dat de andere partij ook effectief een factuur krijgt.
Of moet er sowieso 1 factuur opgemaakt worden van het totaalbedrag en dat de 2 partijen daarvan ieders de helft betalen?

LeenW

#2 , 01 sep 2024 22:34

U bent twee dingen aan het samenvoegen:

1) Wat u onderling afspreekt
2) Wat met de leverancier wordt afgesproken.

lukasi

#3 , 02 sep 2024 08:36

gezamelijke afsluiting op de perceelgrens ?
U krijgt als opdrachtgever 1 factuur door u ( de opdrachtgever) te betalen.
Goede plaatsers geven u ook een verdeelsleutel wat elke betrokken partij aan de opdrachtgever moet betalen.
Het is aan de opdrachtgever om de centjes te regelen, niet aan de plaatser

Reclame

SG1996
Topic Starter

#4 , 02 sep 2024 09:02

Dag Leen,

In dit geval zijn het ook die 2 dingen die samengevoegd zijn.
De 2de partij en de leverancier kennen elkaar, vandaar dat ik het niet vertrouw dat de 2de partij effectief een factuur zal krijgen.

Sirkii

#5 , 02 sep 2024 09:10

Als overeengekomen is om 2 facturen te maken en jij akkoord gaat met de grootte van uw inbreng dan betaal jij uw factuur en dat is het. Kijk vooraleer je akkoord gaat na of uw deel “50%” is: er bestaan “eenheidsprijzen”. Zeg anders aan je buur dat je zelf nog een offerte gaat opvragen bij een installateur van uw keuze om prijzen te vergelijken.

Alternatief - mi beter - is een factuur die je samen betaalt.

mava105

#6 , 02 sep 2024 09:37

Hen al meegemaakt dat er gewerkt wordt met "Kredietnota's " acheraf. Dan ontvangt iedere partij een factuur met het overeengekomen bedrag, en een paar weken later wordt er een kredietnota verstuurd, waardoor een partij een korting krijgt. Hoe los je dat op?

LeenW

#7 , 02 sep 2024 10:20

Er moet een akkoord zijn voer het totaalbedrag en u betaalt daar uw factuur (zijnde de helft) van. Hoe de andere partij het betaalt, zijn uw zaken niet.

SG1996
Topic Starter

#8 , 02 sep 2024 12:20

In dit geval denk ik wel dat het mijn zaken zijn aangezien het gaat over schade die de 2de partij mij heeft aangebracht.
Aangezien die partij bevriend is met de leverancier die de schade heeft verholpen kan het dus best zijn dat zij onderling hebben afgesproken om mij voor het volledige bedrag te laten opdraaien en mij nu zogezegd een deelfactuur sturen terwijl dit misschien over het volledige bedrag gaat.
Er is een totaalbedrag genoemd op voorhand maar dit kan volledig uit de lucht gegrepen zijn en kan het dus best zijn dat de deelfactuur effectief het totaalbedrag is.

LeenW

#9 , 02 sep 2024 13:25

Waarom betaalt u mee voor schade die iemand anders veroorzaakt heeft? En waarom hebt u de totaalprijs aanvaard als als u daar twijfels bij had?

Terug naar “Stel een vraag”