probleem factuur kaakoperatie

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sonja en Sam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

probleem factuur kaakoperatie

#1 , 06 sep 2024 17:47

Ik heb een vraag over een operatie. Op 8 mei is mijn zoon geopereerd aan zijn kaak.
Op 24 april zijn we bij de arts geweest om de operatie te bespreken. Hij begon over de kamer en stelde voor om een 1 persoonskamer te nemen.
De ingreep was zo zwaar en pijnlijk zei hij en hij vertelde dat hij een geval had die een 2 persoons kamer genomen hadden en de patiënt had afgezien omdat het te druk was op de kamer en hij kon niet rusten. Dat raadde hij ons niet aan. Hij zei dat we ons geen zorgen moesten maken over de prijs. We zouden bijna alles vergoed krijgen met een hospitalisatieplan. We hebben ook denta plan. We kregen een brief mee waarin stond dat hij die 1 persoonskamer ging regelen voor ons.

Wij hebben zelf deze kamer niet aangevraagd, maar de arts geloofd en we vertrouwde hem, dus bij opname hebben we getekend voor een 1persoons kamer.
We krijgen nu een factuur van 3600 euro dat we zelf moeten betalen. Als de arts hier niet zelf over begonnen was hadden we gewoon een 2 persoonskamer genomen. Dit was niet onze 1ste operatie daarvoor hadden we ook een 2 persoonskamer.

Niemand heeft ons gewaarschuwd. Kan ik de factuur nog betwisten?
Ik vind echter dat de arts ons op het verkeerde spoor gezet heeft. Hij is nu op vakantie. Als we een 2 persoons genomen hadden had het ons 420 euro gekost zei solidaris.
Groetjes
Sonja

LeenW

#2 , 06 sep 2024 18:22

Maar hoe kan de arts oordelen over uw hospitalisatieverzekering? Dat is toch iets dat u of uw verzekeraar het beste weet?

mava105

#3 , 06 sep 2024 20:11

Bel eens met de boekhouding van het ziekenhuis.Heb dat ook eens voorgehad, waarbij ik plots een 1 persoonskamer aangerekend kreeg voor een behandeling die om de 3 maanden moest ondergaan. Had al 8 behandelingen ondergaan, steeds in een 1 persoonskamer. Nu plots een een kamersupplemen. Na 1 telefoontje en daarna bevestiging via mail, kreeg in een nieuwe factuur en een kredietnota.

Reclame

Franciscus

#4 , 06 sep 2024 23:04

Normaal had uw geneesheer het ziekenhuis moeten verwittigen met een attest dat er een één persoon kamer medisch nodig was.
Kijk eens na hoeveel % een dokter extra als ereloon mag aanrekenen in dat ziekenhuis.

Terug naar “Stel een vraag”