Dakgoot laat water vallen op het dak van de buren

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
student2024
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dakgoot laat water vallen op het dak van de buren

#1 , 16 sep 2024 11:48

Mijn huis (niet belgisch), Dakgoot laat water vallen op het dak van de buren (België) na regenval.
De buren klagen, wanneer het gerepareerd kan worden.

Ik ben op zoek naar mensen om het te repareren, maar ik heb nog niemand gevonden.
En het zal waarschijnlijk een paar weken duren, maar mijn bedoeling is om het zo snel mogelijk te repareren,
maar als het meer dan 5000 euro kost, kan ik het nu niet repareren, in plaats daarvan zal het nog een paar maanden duren.

Mijn buren willen dat ik het dringend repareer. Ik ben een beetje bang vanwege de wet en het niet kennen van de wet.
Volgens de wet kan mijn buurman nu problemen voor me veroorzaken?
Kan iemand me alsjeblieft een suggestie doen aub.

OPMERKING: Dak is een oud dak zoals aan de achterkant van je huis, waar je rommel hebt gelegd, ik weet niet zeker of het dak `asbest` is, de kans is groot dat het helemaal geen asbest is, maar van buitenaf lijkt het erop.

LeenW

#2 , 16 sep 2024 12:19

Indien er door uw uitstel schade ontstaat aan het dak van de buren, gaat het u mogelijk een pak meer dan 5000 euro kosten.

bullgod

#3 , 16 sep 2024 12:52

student en al een huis in eigendom? goed geboerd.
de grens van belgië en het niet nader genoemde buurland loopt tussen de 2 daken in?
uw dak is hoger dan het belgische dak?
het belgische dak bevat asbest?
wat is de relevantie van asbest in dit verhaal?
hebben jullie in jullie eigen land speciaal regenwater dat schadelijk is voor belgische daken?
5000 euro om een gaatje in een dakgoot te repareren?
no erfdienstbaarheid, no raindrops toegelaten.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

basejumper

#4 , 16 sep 2024 13:17

Huiswerk vraag?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

student2024
Topic Starter

#5 , 16 sep 2024 14:14

student en al een huis? goed gedaan.
> bedankt meneer.

de grens tussen belgië en het niet nader genoemde buurland loopt tussen de 2 daken?
> ja meneer

is uw dak hoger dan het belgische dak?
> ja meneer

bevat het belgische dak asbest?
> nee meneer, het dak van de belgische eigenaar is heel rijk modern, luxe, plat dak zoals rose royce, het is heel nieuw, charmant, vergeleken met mijn dak :) ik ben bang voor mijn huidige dak, het is waarschijnlijk asbest omdat ik het niet zo zeker weet, omdat ik dit oude huis onlangs heb gekocht van een belgische heer, slechts een jaar geleden en nergens werd er over asbest gesproken.

> toen ik een foto deelde met een renovatieteam. zeiden ze dat het waarschijnlijk asbest was. toen begon ik bang te worden en dacht ik dat ik het moest vermelden

hebben jullie speciaal regenwater in jullie eigen land dat schadelijk is voor belgische daken?
> dat was precies wat ik wilde zeggen. zou regendruppel van asbest dak, de reden van paniek zijn? wat de belgische dakeigenaar triggerde! mysterieus.

5000 euro om een ​​gat in een goot te repareren?
geen erfdienstbaarheid, geen regendruppels toegestaan.
> renovatie team, gaf me een offerte van 5000 euro om het dak te vervangen, de dakgoot te vervangen. en zei dat als het asbest is, ze niet zouden werken.
student en al een huis in eigendom? goed geboerd.
de grens van belgië en het niet nader genoemde buurland loopt tussen de 2 daken in?
uw dak is hoger dan het belgische dak?
het belgische dak bevat asbest?
hebben jullie in jullie eigen land speciaal regenwater dat schadelijk is voor belgische daken?
5000 euro om een gaatje in een dakgoot te repareren?
no erfdienstbaarheid, no raindrops toegelaten.

lukasi

#6 , 17 sep 2024 16:29

Laat alleen de dakgoot tijdelijk herstellen met silicone kit/zinkplaat/epdm flap of ...
Volgens de belgische wetgeving mag dakwater niet aflopen bij de aanliggende buur.
Uw dakgoot hangt over de perceelgrens ( of het nu landsgrens is of niet speelt geen rol) in België is dit niet toegelaten of het moet beschreven staan in de verkoopsakte als erfdienstbaarheid.

Terug naar “Stel een vraag”