Slordige boekhouding syndicus

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Beenhouwer_Andre
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Slordige boekhouding syndicus

#1 , 30 sep 2024 13:40

Beste allemaal,
Ik zit doodlopende situatie met mijn voormalige syndicus en weet niet meer wat te doen.

Achtergrondinformatie: op 07/2023 werd er een nieuwe syndicus aangesteld voor ons appartementsgebouw, meteen werd deze op de hoogte gesteld (door mij en mijn notaris) dat mijn woning te koop stond (compromis getekend). In 09/2023 werd de verkoopakte getekend, inclusief overdracht van alle rechten en plichten van het mede-eigendom. (ter info: korte na de verkoop vond zich ook de eerste algemene vergadering plaats)

Nu, één jaar later, krijg ik een factuur van de syndicus voor €250 in de postbus, met allerlei aanrekeningen. Een bedrag van €50 voor algemene administratie en erelonen periode 07/2023 – 09/2023, zeker ok. Echter, meteen na de verkoop begonnen er allerlei problemen in het gebouw waarvoor er bijna €5000 aan onkosten werden aangerekend door de syndicus (met facturen als bewijs). Tot mijn verbazing, liep mijn aandeel in het mede-eigendom tem het einde van hun boekjaar (07/2024), waardoor ik medeverantwoordelijk ben gesteld voor al deze facturen (€200 voor de 2 maanden dat ik er nog woonde). Nu meent zowel de syndicus als mijn notaris dat dit volkomen correct is.

Alle pogingen om dit deftig uit te klaren met de syndicus, eindigden in een waarschuwing en dreigingen met rappels en deurwaarders.

Is er iets dat ik niet begrijp ivm de wetgeving of probeert met hier louter te profiteren van mij ?

Alvast bedankt voor uw advies

Sirkii

#2 , 30 sep 2024 16:29

Als die uitgaven behoren tot het dagelijks beheer is het logisch dat die uitgesmeerd de12 maanden.

Als het bijzondere uitgeven betreft die goedgekeurd werden o een AV dan is de opvraagdatum bepalend voor wie alles betaalt.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”