Hallo iedereen,
Dit is de situatie: ik verkoop mijn appartement, en heb vijf weken geleden een bod aanvaard.
Bij het opvragen van de nodige documenten voor verkoop laat de syndicus letterlijk dit weten: 'er zijn momenteel geen juridische procedures méér'. Daarmee geeft hij aan dat er in het verleden wél procedures waren, en suggereert tegelijkertijd dat er mogelijks in de toekomst zullen volgen.
De notaris van de kopende partij riekt uiteraard onraad, en begint documenten op te vragen die te maken hebben met de bewuste procedure, uit 2009 (!!). Die zaak gaat over een terras aan de voorkant van het gebouw, dat nadien nooit meer opnieuw is opgebouwd. De koper is hiervan uitvoerig op de hoogte gebracht in de koopprocedure. Het appartement wordt vandaag dan ook verkocht zonder terras aan de voorkant.
Daarnaast laat de syndicus ook weten dat er 'informele gesprekken bezig zijn onder de buren' om de toestemming voor de terrassen aan de achterkant van het gebouw in te trekken. Echter: mijn privatief gebruiksgenot daarvan is toegekend in de basisakte.
De syndicus zaait hier duidelijk verwarring en probeert mijns inziens de verkoop te saboteren. Welk belang hij hierbij heeft, is mij niet duidelijk.
Wat kan ik doen om deze man tot de orde te roepen? Het enige dat hij had moeten melden is: 'er zijn geen lopende juridische procedures'.
Dank om hier even naar te kijken! Groeten,