Ex dreigt met vredegerecht: facturen energie leverancier

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
DKR
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex dreigt met vredegerecht: facturen energie leverancier

#1 , 22 okt 2024 21:19

Hallo,

Bij het uit elkaar gaan met mijn ex zijn veel dingen misgelopen. Origineel wouden we alles eerlijk houden en onderling bespreken, maar ondertussen is dit niet meer het geval.
Even de situatie schetsen: wij hadden destijds geld geleend bij mijn ouders, een behoorlijke som, voor enkele verbouwingen aan onze woning. Helaas hebben we dit nooit opgeschreven en heeft hij dus geen geld terugbetaald aan mij of mijn ouders hiervoor. Verder heb ik ook geen geld teruggekregen van de wagen die van onze gedeelde rekening is betaald, maar niet op mijn naam stond.
Ik weet dat er fouten zijn gebeurd bij de verdeling, maar ik dacht dat hier de kous mee af was en had er mij bij neergelegd.
Nu komt het volgende: Er zijn onbetaalde facturen van de energieleverancier, waarvan slechts een deel uit de periode dat mijn ex niet meer in de woning woonde. Hij heeft een bewijs van adreswijziging. De facturen staan niet op mijn naam en wij hebben nooit een contract getekend over dat ik deze rekeningen zou betalen. Ik kreeg die maanden geen facturen meer, aangezien ik geen toegang had tot de klantenzone van de leverancier.
Nu vraag ik mij af of mijn ex mij hiervoor voor de vrederechter kan slepen, of kan ik zijn bedreigingen negeren?
Ik wil dit zo snel mogelijk afgehandeld zien, maar vermits ik al duizenden euro's ben misgelopen ben ik ook niet geneigd om dit zomaar te betalen.

Graag advies over hoe ik dit het snelste kan oplossen.

Reclame