Beste
Ik heb een X life contract (Hersteldienst) genomen op aanraden van de winkel nadat ik mijn. Wasmachine zachtjes een beetje had verschoven en wat roest opmerkte onderaan. Ook was het deurscharnier geoxideerd en een veer aangetast. Bij het initiële consult (waarbij men “de diagnose maakt of deze kan/niet kan hersteld worden) vertelde men me dat het paneel vooraan (met het roest) niet gemaakt kon worden, maar het scharnier, de 3 vijzen en de springveer wel. (Deze kosten zijn beperkt) ook raadde ze me aan het zeepbakje te vervangen, wat voor mij niet nodig was, omdat het voorklepje stuk was. Er was geen enkel probleem voor mijn machine indien het stuk dat ze niet konden vervangen (voorpaneel) niet vervangen werd.
Geen van deze zaken had echter een invloed op het wasresultaat; de machine werkte nog uitstekend en het was meer een esthetische kwestie om mijn machine van 5 jaar oud terug wat in orde te stellen.
De herstelling echter verliep chaotisch. Er kwamen 4 keer techniekers langs. De eerste twee keer hadden ze enkel een zeeplade mee—wat ik aangegeven had niet echt nodig te zijn, maar het antwoord was “waarom zou je het niet doen, het valt onder je contract en stelt je machine terug netter.”— de eerste keer viel de zeeplade gewoon uit elkaar.
De laatste herstelling had de man veel mee, veel te veel. Het voorpaneel dat ze niet konden herstellen, een nieuw glas, en andere, dure en onnodige stukken.
Na mijn hele machine uit elkaar te halen om uiteindelijk aan het scharnier te beginnen, zag hij dat hij veel had meegekregen, maar niet wat hij nodig had. Hij miste de scharnieras (7.20eu) en dopje (5.20eu) en hij zei dat er alweer een nieuwe afspraak gemaakt moest worden om de machine terug samen te steken.
Ik hoorde niets terug van hen en toen ik hen zelf contacteerde bleek de zaak gesloten. Ze hebben besloten dat mijn machine “economisch onherstelbaar” is. Echter, de enige reden waarom de kost zo hoog oploopt, is omdat ze ZELF 4x een technieker stuurde ipv 1 keer, en zelf een hoop onnodige stukken aankochten en vervangingen deden dat niet afgesproken waren.
Mijn voorheen goed werkende machine ligt daar nu gewoon uit elkaar. Dit onbruikbaar maken van mijn machine kost me er bovenop nog eens 259 euro!
X reageert niet op ingebrekestellingen, ze blijven voet bij stuk houden dat deze machine economisch onherstelbaar is.
Graag advies.
Met dankbare groet