vruchtverbruik

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
moeial
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vruchtverbruik

#1 , 10 jan 2025 20:59

beste ,

mijn moeder is een paar jaar geleden overleden ;Ondertussen heeft mijn vader een nieuwe vriendin.Mijn vader is tot over zijn oren verlieft op haar; Op zich helemaal niet erg . ZE profiteert van hem en daar staat ze ook voor gekend dat ze meerdere mannen zo bespeeld zosat ze alles erft zo heeft ze zelf al een kasteel bemachtigt terwiijl de familie machteloos toekijkt ; Wij zijn een landbouw familie en hebben wel wat gronden en ook wel wat geld nu deed ze terlaatst een uitspraak ''ik heb neit graag dat Louis goed met zijn zoon en kleinkinderen goed overheen komen want dan vakl ik straks naast de boot.Nu had mijn vader
kort na het overlijden van moeder mij afstand laten tekenen van de r oerende goederen en heeft hij ook het vruchtgebruilk van de gronden en het huis ; nu heeft hij mij voor het gerecht gedaagd omdat hij wilde dat ik afstand van de grond deed de grond staat deels op mijn naam maar vader heeft dus het vruchtgeberuik ik betaak dus officieel huur aan hem via een overschrijving Op de rechtbank dreigde hij zelfs heel mijn gezin dood te schieten en hij zei ook dat hij het geld van de huuur liever uit de hand kreeg dus zwarte Mijn vader is 84 jaar oud en heeft dit proces gewonnen en ik moet de grond onmiddelijk laten liggen nu h eefthij de boerderijwoning verkocht en mijn zoon is de koper ; De woning isbij de nootaris gehantekend maar het beschrijven zall de 4 februari 2025 doorgaan.Z e hebben ondertussen het huis leeggemaakt , maar plots krijgen we te horen dat ze samen zijn gaan wonen in de boerderij en zei heeft haar domicilering daar heeft ik weete echt niet meer wat te doen is zij op het vruchtverbruik uit of iets anders kan je mij hierbij helpen

moeial
Topic Starter

#2 , 10 jan 2025 21:30

Graag zou ik hier een reactie op krijgen

Franciscus

#3 , 10 jan 2025 23:16

Ga naar uw notaris en schakel desgewenst een advocaat in.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”