Geldigheidsdatum

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
koningwinter
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geldigheidsdatum

#1 , 14 jan 2025 12:29

Ik was altijd overtuigd dat een vervaldatum / verloopdatum / geldigheidsdatum inclusief de dag zelf was en de waarde dus pas verlopen is de dag na de vermelde datum. (e.g.vervalt op 10/01/2025, laatste dag van gebruik is 10/01/25). Tenzij dat ergens duidelijk vermeld staat in de voorwaarden.
Heb ik hier een punt en kan ik dat op een bepaalde manier verder aanvechten of ga ik naar mijn tegoed kunnen fluiten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 14 jan 2025 12:34

Wat is de letterlijke formulering?

koningwinter
Topic Starter

#3 , 14 jan 2025 12:45

Wat is de letterlijke formulering?
"Vervalt op 10/01/2025"

Verder niets over terug te vinden en wordt ook niet verduidelijkt in de algemene voorwaarden of het inclusief die dag is.

Reclame

LeenW

#4 , 14 jan 2025 12:53

Dat lijkt mij dan inderdaad vervallen op 10/01. U kan mogelijk zelf de rekensom maken als u de aankoopdatum en de termijn hebt?

mava105

#5 , 14 jan 2025 16:47

Dat wil dus zeggen dat OP 10/01 de zaak vervallen is. Ze was nog goed tot en met 09/01 24.00 Hr.

Terug naar “Stel een vraag”