Beste,
Op 11 januari 2025 heb ik een bestelbon voor een auto ondertekend, inclusief een kredietaanvraag via de garage. Deze aanvraag is twee keer geweigerd door de kredietmaatschappij.
Op 16 januari 2025 heb ik per e-mail gevraagd of er nog andere mogelijkheden waren. De verkoper antwoordde toen dat er geen opties meer waren.
Op 19 januari 2025 ontving ik een e-mail van de verkoper waarin werd vermeld dat hij toch nog een keer contact zou opnemen met de kredietmaatschappij. Hierop heb ik gereageerd dat ik de koop wilde annuleren. (dit volgens hun artikel 8.2 in hun voorwaarden) Volgens deze voorwaarden mag ik, als de kredietaanvraag wordt geweigerd, de koop annuleren binnen een termijn van 8 dagen, mits dit schriftelijk gebeurt.
Op 20 januari 2025 belde de verkoper mij echter met de mededeling dat de kredietaanvraag inmiddels toch is goedgekeurd. Ik heb aangegeven dat ik de koop al heb geannuleerd en mij daaraan wil houden.
De verkoper stelt nu echter dat de voorwaarden die ik heb aangehaald niet van toepassing zijn en weigert de annulering te accepteren.
Mijn vraag is: heeft de verkoper gelijk, of sta ik in mijn recht door de koop te annuleren?
Alvast bedankt voor uw hulp!