Vredegerecht

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Tom B
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vredegerecht

#1 , 05 feb 2026 11:56

Beste,

Mij zoon (19jaar) wil zijn starters woning kopen via makelaar. Dit huis is van 12 erfgenamen waarvan drie onder bewindvoering. 9 erfgenamen gaan direct akkoord met ons bod. de 3 bewindvoerders gaan ook akkoord, maar moeten hun bevestiging krijgen van het vredegerecht.
1 ste vrederechter gaat meteen akkoord met ons bod.
2 de vrederechter wil vraagprijs ipv ons bod. (Antwoord na enkele weken) (wij gingen dus nu akkoord met hun verkoopprijs).
3 de vrederechter reageert niet. We zijn nu 6 maanden aan het wachten op antwoord.
Nu is onze vraag hoelang kan 3de vrederechter uitblijven met een antwoord?
Met vriendelijke groeten,
Tom

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2026 15:25

Laat de notaris van uw meerderjarige zoon eens contact nemen met due vrederechter.

bosprocureur

#3 , 05 feb 2026 17:05

Laat de notaris van uw meerderjarige zoon eens contact nemen met due vrederechter.
Inderdaad, ik heb het ook ooit op die manier opgelost. Vrederechter heeft dan een expert aangesteld om de waarde te bepalen, en het bedrag dat die expert aangaf kwam ongeveer overeen uit met mijn bod; de rest van het verkoopsproces is dan zonder enige hinder verlopen.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”