Naam verwijderd moderator
mijn papa is dement . sinds 2023 vergeetachtig soms niet weten waar hij is . Laten onderzoeken door Geriater score 18/30 . pa woonde in een service flat in Berchem (Antwerpen) was fysiek nog heel goed had een tuintje voor het dienstencentrum en was daar veel mee bezig . De financiën deed mijn dochters
(mijn ma leefde toen nog . is met corona in 2021 gestorven. ) Gingen samen aan de tafel zitten en bekeken de rekeningen en alles liep vlot.
Pa werd slechter De huisdokter zei ons dat pa beter nog een getest zou worden . Mijn broer en ik hadden veel discussies Hij nam alles nu op hem . dan zijn de poppen aan het dansen gegaan. pa leed daar ontzettend van ..In 2023 heb ik een advocaat aangesproken in Turn hout en ben naar de vrederechter gegaan
met de vraag of hij pa kon helpen . De vrederechter is bij pa thuis geweest Vertelde mij dat een advocaat (bewindvoerder) moest zijn van Antwerpen en iemand kende die de zaak zou overnemen . Vroeg hem of zij gekend was met dementie. En het antwoord was JA .Wou . de ruzies stoppen in belang van pa
Ik en ging 3 tot 4 keer per week naar hem toe. alsook mijn kinderen kwamen wekelijks . Mijn broer 1 keer per week enkele uurtjes en ..Pa is in 2025 opgenomen in het ziekenhuis want het ging echt niet meer uit onderzoek bleek pa 12/30 score had en mocht niet meer alleen zijn. Er moest een oplossing gezocht worden. Pa is eens op kortverblijf in een klein dorp gezellig zorgcentrum beneden De mensen hadden een eigen grote tuin . In de Kempen waar iedereen elkaar kende en hielp . woonde daar niet ver af . veel groen en de echte boerenbuiten. Ik wou graag dat hij daar naartoe ging was er ook ingeschreven en pa was daar graag .Maar daar wou de bewindvoerder niet in mee. moest een zorgcentrum in Antwerpen zijn ?? dus XXX Hoboken . zij heeft dit met de vrederechter beslist Een schrijnende situatie . zit op 4 de verdiep pa is dood ongelukkig .. vraagt mag ik naar huis .zonder ons eerst op de hoogte te brengen . Hij zit daar kan met niemand praten zwaar demente mensen . mag ik een advocaat nemen die pa daar weg haalt en een bewindvoerder die empathie heeft voor pa .