Vruchtgebruik

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dejosask001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vruchtgebruik

#1 , 28 apr 2026 18:36

Als vruchtgebruiker wil ik graag verhuren, echter lijkt het of de naakte eigenaar alles wil vertragen
Intussen een huurder gevonden contract getekend doch is de elektriciteit afgekeurd
Mag de huurder er al in ? De eigenaar zegt .
“Ergens” in mei te zullen herstellen en geeft geen exacte datum
Moet ik nu weer een maand uitstellen, met het risico van contractbreuk
zelf de kost van 3800 betalen (het is een komplete renovatie)

bosprocureur

#2 , 28 apr 2026 19:04

Om een woning (in Vlaanderen) te verhuren moet die woning aan de kwaliteitsnormen.

U zegt zelf dat de elektriciteit is afgekeurd, dus die woning voldoet NU gewoon niet.

Is de elektriciteit afgekeurd naar aanleiding van aanvraag conformiteitsattest ?

CityBird

#3 , 30 apr 2026 05:44

is de elektriciteit afgekeurd
Mag de huurder er al in ? De eigenaar zegt .
“Ergens” in mei te zullen herstellen en geeft geen exacte datum
Moet ik nu weer een maand uitstellen, met het risico van contractbreuk
zelf de kost van 3800 betalen (het is een komplete renovatie)
Ja, de huurder mag daar in.

Al dan niet aanwezigheid van een (conform) elektriciteitsattest levert niet automatisch een woning met een te hoog aantal strafpunten op het woningattest. Een woningattest is immers een globale controle van de staat van de woning Die controleurs vragen en kijken naar dat keuringsattest of het ontbreken ervan, maar voeren zelf ook bijkomend een rudimentaire controle uit, en baseren hun strafpunter op dat onderzoek, niet dat elektrisch keuringattest.

Veel gemeentes passen die Vlaamse woonstcontroles ook niet toe, toch niet systematisch.

Reclame

Dejosask001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 apr 2026 11:41

Dank je wel voor je snel antwoord Citybird dan heb ik geen contractbreuk en vandaag laat ik keuren om zo zeker iets op papier te hebben, dat kan ik dan bezorgen aan de naakte eigenaar zodat hij snel zoals gezegd zijn belofte om deze maand te vernieuwen kan uitvoeren

Terug naar “Stel een vraag”