Hallo,
de ex-vriendin van mijn zoon weigert het achterstallig bedrag dat zij schuldig is, te betalen.
Zij huurden samen een woning (niet wettelijk samenwonend) en tengevolge van de opzegging van het huurcontract zijn er uitstaande schulden (bv. opzegvergoeding bij verbreking huurcontract, schadevergoeding huur, schade aan de weide van de paarden, ...).
Mijn zoon heeft toen alle kosten op zich genomen omdat zij weigerde te betalen en omdat er geen contact meer mogelijk was met haar (verliep via de moeder van de ex-vriendin).
De ex-vriendin heeft wel alle wettelijke documenten mee ondertekend (zoals bv. opzegging huur) + vaststelling van haar uitstaande schuld tov mijn zoon.
Er zijn reeds verschillende aangetekende brieven & mails verstuurd om de terugbetaling te verkrijgen echter zonder reactie.
Wat kan hij doen om het achterstallig bedrag te recuperen. Het uitstaande bedrag is ongeveer 5.000 euro. Dit hebben wij voorgeschoten aan mijn zoon maar zouden dus graag het geld terug gerecupeerd zien.
Kan hij naar het vredegerecht om de uitstaande schuld op te eisen. Of is een advocaat beter?
Alvast bedankt voor het advies