Laster en broodroof

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
helena17
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Laster en broodroof

#1 , 01 jul 2024 16:24

Beste,

ik ben eigenares van een dansschool die met de leraren in het begin mondeling afsprak dat ze zelf geen dezelfde soort lessen in hetzelfde regio gebied mogen geven. dit staat helaas niet op contract of nergens geschreven.
Alsook wordt er enorm zwart gesproken en onterecht beschuldigd, dit om leerlingen die zij les aan gaf voor haar kant en naar haar eigen school te lokken. ze eindigde zaterdag en starte vandaag al reeds haar eigen school op in dezelfde regio. Met leden die bij ons actief waren, kunnen er hioer juridische stappen voor ondernomen worden? ik moet haar nog altijd betalen voor de lessen die ze gegeven heeft, kan ik hier juridisch een deel van afhouden voor het niet navolgen van de afspraken en het stelen en lokken (met bedrog) van de leerlingen?

alvast bedankt voor alle advies.

Franciscus

#2 , 01 jul 2024 16:59

En wat kan u straf- en burger- rechtelijk bewijzen?
Zijn jullie beiden ondernemingen met een ondernemingsnummer / BTW nummer?
Een regio verbieden aan conculega is verbonden aan regels inzake tijd ruimte en prijs

Laster is een strafrechtelijk begrip en dient dor u dan ook bewezen te worden en moet voldoen aan de specifieke elementen van art 443 strafwet.

LeenW

#3 , 01 jul 2024 18:36

Indien niet contractueel vastgelegd, kan u niet veel doen.

Reclame

LYNX XX

#4 , 01 jul 2024 19:28

Ik volg hier de reacties van mijn collega's.

Vraag is natuurlijk : is de dansschool een wettelijke onderneming ? Hebben de lesgevers een arbeidscontract ? Zijn zij wettelijk ingeschreven of ?? Is er registratie van de prestaties ?

basejumper

#5 , 01 jul 2024 20:00

Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Stel een vraag”