Vochtige opslagruimte

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Ergensvanhier
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vochtige opslagruimte

#1 , 10 aug 2024 16:17

Goedemiddag
Ik heb een paar maanden geleden een opslagruimte gehuurd, contract via een Immo. Ik heb toen mijn auto’s daar gezet. 3 weken terug heb ik daar wat spullen gezet: auto interieurs, baby spullen, sofa etc. Paar dagen terug ben ik daar langsgegaan en ik zag dat alles beschimmeld is. Maar echt alles. Op het stuur van een auto groeit gewoon haar. Ik heb deze opslagruimte onmiddellijk opgezegd, 3 maand opzeg en ook de reden vermeld. Als antwoord kreeg ik eigenlijk een lullige mail met “tja, dat los je alleen met verwarming op en zonder is dat normaal” en wat ik eigenlijk verwacht. Ik heb geantwoord dat zelfs zonder verwarming, ik dit in mijn andere opslagruimte niet heb en dat ze mij gewoon een “vochtig kot” verhuurd heb en dat ik wil dat de opzegtermijn geschrapt wordt want deze ruimte is onbruikbaar. Sindsdien is het stil. Wat zijn mijn rechten eigenlijk? Ik vind er wat als het over een woning gaat, niks ivm een opslagruimte. Alvast bedankt

bosprocureur

#2 , 10 aug 2024 17:10

U had het recht om die ruimte te inspecteren, vooraleer ze te huren. Hebt u die mogelijkheid gebruikt ?

Ergensvanhier
Topic Starter

#3 , 10 aug 2024 20:23

U had het recht om die ruimte te inspecteren, vooraleer ze te huren. Hebt u die mogelijkheid gebruikt ?
Ik heb deze ruimte even gezien toen ik de sleutel overhandigd kreeg door de „conciërge”. Ik heb niks van vocht gezien want dat zie je niet, de lucht is gewoon vochtig en de 1 verluchting is blijkbaar niet genoeg. Toen heb ik mij ook meer op de vloer gefocust want in het getekend contract stond bij beschrijving dat er 2 kleine vlekken zijn maar de realiteit was dat heel de vloer vol met vlekken stond. Dus foto’s genomen en doorgestuurd, voor ik daar ook maar iets gezet heb

Reclame

bullgod

#4 , 18 aug 2024 11:16

die gekke weermannen willen ons doen geloven dat we nu al de tiende maand op rij beleven met veel meer neerslag dan normaal; misschien heeft dat er iets mee te maken?

alle gebruikte spullen zijn "vuil", zelfs zonder dat je het ziet. dat vuil en vocht zijn het ideale substraat voor champignons.

als het dak niet lekt of er is geen opstijgend vocht in de muren, zie ik niet in wat u tegen de verhuurder zou kunnen doen.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Ergensvanhier
Topic Starter

#5 , 20 aug 2024 21:55

Ok bedankt. Dak lekt niet, opstijgend vocht zie ik niet echt maar overduidelijk te weinig ventilatie. Wel straf dat er geen wetgeving is ivm verhuur opslagruimten.

Gewoon uitzitten dus en zelf opdraaien voor de reiniging van de auto’s

Terug naar “Stel een vraag”