Pagina 1 van 1

Misleidende aanbieding

Geplaatst: 18 aug 2024 00:31
door JoachimN
Mijn vraag gaat over de e-bikes van Bolt die in vele steden waaronder ook Gent actief is.
Voor de e-bikes een dag te gebruiken stellen ze twee aanbiedingen voor: Day Pass en Day Pass Pro
Volgens wat de namen doen vermoeden, is de Day Pass Pro duurder dan de (gewone) Dagpass echter is er geen verschil in de inhoud.
Nadat ik de klantendienst heb gesproken en verschillende personen aan het woord heb gehad was bij ieder de conclusie de volgende: de pasjes zijn dezelfde maar het een is duurder dan het ander enkel daarin verschillen ze.
Mag men zomaar hetzelfde verkopen voor een verschillende prijs maar onder een andere naam om zo de mensen te misleiden om de duurdere 'pro' versie te kopen? Is dit legaal?

Re: Misleidende aanbieding

Geplaatst: 18 aug 2024 09:03
door JoachimN
Je vindt er inderdaad niks over terug op de website, enkel de app geef hier in beperkte mate uitleg over.

Wat hun antwoorden betreft:

Dit is hun eerste antwoord:

I'll take over from my colleague I would like to inform you that the day pass of €4.99, you are charged about €0.17 per minute. Whereas, you are charged €0.27 per minute for the Day pass pro. Hence, the difference in price of both pass, although both pass have the same duration.I hope you find this information useful, and remain at your disposal should you have any further queries.

Na wat doorvragen gaf de persoon nog deze verduidelijking:

Both passes are the same except for the price.I thank you for your understanding and remain at your disposal for any other request.

Re: Misleidende aanbieding

Geplaatst: 18 aug 2024 22:58
door Franciscus
En die sturen dat in het Engels???
Werkt stad Gent daar met mee? Overheid en de diensten die ze faciliteren dienen de taal van de Vlaamse Gemeenschap te gebruiken.
Zou daar toch de stad Gent eens over aanspreken.