Beoordelen/reviewen van mijn huisbaas

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
avda001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beoordelen/reviewen van mijn huisbaas

#1 , 18 aug 2024 11:19

Hallo,

Mag ik een review achterlaten over mijn huurervaring of mijn huisbaas op een reviewwebsite of Facebook-pagina? Wat mag ik wel of niet vermelden? Bijvoorbeeld, mag ik mijn review plaatsen op basis van het adres zonder de verhuurder bij naam te noemen?

Alvast bedankt.

Freec

#2 , 18 aug 2024 11:41

Tzou wat zijn he, als we huurders en verhuurders een review konden geven.

Zou jij willen dat uw verhuurder een review over u schrijft die iedereen kan lezen?

Volgens mij is er ook op facebook geen mogelijkheid om review te schrijven over personen.

Als huurder heb je de mogelijkheid om een pand in orde te krijgen door een woningcontrole. Doe je dat niet, moet je niet klagen.

LeenW

#3 , 18 aug 2024 11:50

Lees zeker de wetgeving rond laster en eerroof eens na voor u hier aan begint.

Reclame

CityBird

#4 , 18 aug 2024 12:50

Mag ik een review achterlaten over mijn huurervaring of mijn huisbaas op een reviewwebsite of Facebook-pagina?
Afgezien van de vraag of dit mag of niet, wat wil je daar mee bereiken?

- Je beter voelen? Werkt misschien, toch voor een dag of twee. Op dag 3 zit je opnieuw met je probleem, wat dat ook moge zijn
- Verhinderen dat die verhuurder nog huurders vindt? Werkt niet, daarvoor is de wereld veel te groot
- De verhuurder actie doen ondernemen? Maakt het enkel erger. Laat een woonstcontrole uitvoeren, veel effectiever, en dan weet je meteen of je onredelijke eisen stelt moest de woonstcontrole toch met vlag en wimpel slagen

Freec

#5 , 18 aug 2024 20:53

Dus, de verhuurder mag dan ook een review schrijven over de oude huurder die nu verhuisd is naar ’daar’? Zonder naam te noemen, maar hij woont nu daar in de ’tramazantlaan 15 in schoten’...
Natuurlijk zonder liegen.... en alles kunnen staven.

Dat noemen ze inderdaad laster en eerroof.

Als een pand gebreken heeft, dan kan je dat laten maken door een woninginspectie. Als gebreken niet gemaakt worden wordt het onbewoonbaar.

Lanox

#6 , 19 aug 2024 01:31

Off topic: ken uw klassiekers, Trammezandlei 122 Schoten.

Terug naar “Stel een vraag”