Controle vliegveld België

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Saartje1964
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Controle vliegveld België

#1 , 19 aug 2024 11:13

Mijn zoon heeft een loonbeslag van de belastingdienst Nederland. Vanaf Nederland vliegen is dan een risico. Kan hij eventueel vanaf België vliegen? Alvast bedankt.

LeenW

#2 , 19 aug 2024 11:36

Waarom zou uw zoon een vliegvakantie boeken als er schulden af te betalen zijn?

Saartje1964
Topic Starter

#3 , 19 aug 2024 12:03

Waarom zou uw zoon een vliegvakantie boeken als er schulden af te betalen zijn?
Mijn zoon boekt deze ook niet maar wordt mee genomen op reis.

Reclame

Saartje1964
Topic Starter

#4 , 19 aug 2024 12:05

Loonbeslag op zich heeft helemaal geen uitstaans met vliegverbod. Waarvoor werd dit loonbeslag gelegd? Werd er een gevangenisstraf uitgesproken die hij nog moet uitzitten? Als hij niet "voortvluchtig" is, zie ik geen enkel probleem. Ik stel voor dat u uw vraag wat meer toelicht. Zolang de schulden worden afgelost, zie ik geen probleem. Als hem om een andere reden dan achterstallen belastingen, geen vliegverbod is opgelegd, bv. het verbod om het land te verlaten, zie ik geen probleem. Mijn collega Franciscus zal mij indien nodig wel corrigeren en/of aanvullen. Dus eerst meer klaarheid scheppen. Misschien eens lezen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ingdienst/
Ik had gebeld met de belastingdienst Nederland en die vertelden mij, dat een loonbeslag een dwangvordering is, en hij daarom staande gehouden zou kunnen worden en dan gelijk moet betalen. Daarom ook mijn vraag of hij eventueel dan wel via België zou kunnen reizen.

Saartje1964
Topic Starter

#5 , 19 aug 2024 12:09

Waarom zou je niet mogen vliegen met een loonbeslag? Of staat hij om één of andere reden geseind?

In dat geval zal vliegen via Nederland of via België geen enkel verschil uitmaken.
Nee hij staat niet geseind of iets. Maar omdat het een loonbeslag is van de belastingdienst zou hij in Nederland aangehouden kunnen worden op het vliegveld. Dat is wat ze mij als info hebben gegeven.

Saartje1964
Topic Starter

#6 , 19 aug 2024 13:21

Loonbeslag op zich heeft helemaal geen uitstaans met vliegverbod. Waarvoor werd dit loonbeslag gelegd? Werd er een gevangenisstraf uitgesproken die hij nog moet uitzitten? Als hij niet "voortvluchtig" is, zie ik geen enkel probleem. Ik stel voor dat u uw vraag wat meer toelicht. Zolang de schulden worden afgelost, zie ik geen probleem. Als hem om een andere reden dan achterstallen belastingen, geen vliegverbod is opgelegd, bv. het verbod om het land te verlaten, zie ik geen probleem. Mijn collega Franciscus zal mij indien nodig wel corrigeren en/of aanvullen. Dus eerst meer klaarheid scheppen. Misschien eens lezen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ingdienst/
Het gaat om inkomstenbelasting vanuit onderneming, die door ziekte niet in 1 keer betaald konden worden. Belastingdienst regelingen aangeboden maar dit weigerden ze. Om het toch allemaal te innen bij zijn werkgever beslag gelegd. Hij is niet op de hoogte gesteld dat er een signalering zou zijn en heeft geen gevangenisstraffen op zijn naam open staan.

Franciscus

#7 , 19 aug 2024 19:35

Mijn ganse tekst is weg.
Kort niemand verwittigd u dat u gesignaleerd wordt.
Dat gebeurd om gerechtelijke nodige redenen door de juridische overheden.
Kan soms voor verassingen zorgen.

Normaal is in BE een dwangbevel geen vonnis . Als onderworpen persoon moet men naar de rechter gaan om het dwangbevel aan te vechten.
Als er door de OVj of een rechtbank voorwaarden zijn opgelegd is het natuurlijk iets anders.

Terug naar “Stel een vraag”