Hallo ,
Ik ben onlangs verhuisd naar een andere appartement wegens gezinsuitbreiding.
Heb altijd de huur correct betaald en stipt optijd , bij de opzeg ben ik te weten gekomen dat het huurcontract en plaatsbeschrijving niet is geregistreerd en heb dus dit aangegeven met bewijs van het registratiekantoor in de opzegbrief aan de verhuurder en dus zonder opzegtermijn en vergoeding eruit kan gaan , waar ik een hele preek heb ontvangen dat dit zeer vieze actie is van mij met alle woorden erbij , ik heb me daarbij zeer rustig gehouden wetend dat ik dit recht heb .
Achteraf heb ik het appartement helemaal proper en mooi achtergelaten .
Maar werd er bij de plaatsbeschrijving toch wel 2 kleine schades vastgesteld waarvoor ik zeker me verantwoordelijkheid wil opnemen en heb dit ook vermeld .
Ik had aan de voordeur van me appartement een sticker geplakt met het huisnummer omdat het vaak voor verwarring zorgde bij bezoek toen ik die sticker heb afgehaald zijn er stukjes verf mee losgekomen , ik ben dan naar de winkel geweest om dat dus te herschilderen (de deur is ook wit) maar blijkt dat die witte kleur 1 tint lichter is dan de originele witte kleur , daarvoor is er dus een schade via een firma met een offerte van 200€ aangerekend .
Ook zijn er krasjes in de slaapkamer bij het parket/laminaat waarvan gewoon de glas en kleur af is gegaan van 3-4 laminaatstukken , ik wou het zelf herstellen maar vond niet de kleur van de laminaat en heb ik ook bij de huurbaas een offerte gevraagd en die vragen 3500€ + met werkuren 47€/u komt dat neer op 3750€ en de 200€ voor de deur waarvan er een kleine vierkantje is dat samen op neer komt van een bedrag van 3950€ de huurwaarborg zelf is 2100€ en staat bij een geblokkeerde rekening bij Korfine op mijn naam , nu ik had nooit verwacht dat ik zelfs 1650€ ga moeten bijbetalen . Ik ben niet akkoord met de offertes die zijn opgesteld en vind dit voor de schade veels te veel .
Kan ik dit op 1 of andere manier aantonen dat dit te veel is en is de kleurverschil iets dat ze kunnen als schade rekenen die ik dan uiteindelijk zelf heb “hersteld” ?
Alvast bedankt