Uitbetalen pluskinderen verkoop huis

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
frandeclerck
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitbetalen pluskinderen verkoop huis

#1 , 17 sep 2024 14:48

Ik wil ons huis verkopen mijn man is overleden in 2021 ...ons huis is geschat op 400000 euro....hoeveel moet ik hen uitkeren ze zijn met 3 ....heb wel geen enkele contact meer met hen ....moet ik hun toestemming hebben???

pho450

#2 , 17 sep 2024 15:47

Om daar op te antwoorden is er iets meer informatie nodig. Van wie is het huis nu? Alles hangt er van af hoe de erfenis van jouw echtgenoot is geregeld. De kans is groot dat de kinderen de blote eigendom geërfd hebben en dan kan je uiteraard niet verkopen zonder hun toestemming.

basejumper

#3 , 17 sep 2024 21:26

Beste

Als u wil verkopen moet u sowieso via een notaris passeren. Contacteer die nu al en laat die de situatie uitklaren. Daar betaalt u ook een stevig ereloon voor. Zoals hier eerder gesteld : in de meest gangbare situatie en indien de woning gemeenschappelijke eigendom was is de helft van de woning uw eigendom. De andere helft van uw overleden ook art er behoort dan aan de kinderen in naakte eigendom. De notaris kan uw aandeel procentueel vaststellen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”