Schending contactverbod terugwerkende kracht

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Hans1102
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schending contactverbod terugwerkende kracht

#1 , 01 okt 2024 11:02

Hallo,

Begin dit jaar is een situatie in mijn gezinsleven uit de hand gelopen en heeft er een handgemeen plaatsgevonden tussen mij en mijn partner.

Er is hiervoor toen een contact en huisverbod opgelegd geweest.
Wij hebben echter heel de tijd toch wederzijds contact gehouden zowel via gsm als persoonlijk.

Nu is de relatie echter toch op de klippen gelopen 2 maand na het verval van het contact en huisverbod en dreigt mijn ex om dit aan te geven desondanks dat dit wederzijds verliep.

Wat kunnen hier de gevolgen van zijn?

basejumper

#2 , 01 okt 2024 19:21

Beste

Dat is een feitenkwestie. Voor zover u nu afstand houdt lijkt me dat weinig gevolgen te hebben.
à posteriori maanden na het gebeuren vooralsnog een klacht indienen getuigt van weinig urgentie. Indien uit berichten zou blijken dat die contacten wederzijds aanvaard werden is dat een bijkomend element. Maar bottomline : als er een contactverbod is, moet u zich daar uiteraard aan houden. dus verstandig was het niet...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2024 20:43

Men kan zich moeilijk beroepen op iets dat beide partijen negeren.
Namelijk de onderlinge overeenkomst of de beslissing door rechter genomen in een vonnis.
Maar als partijen vonnis willen negeren is dat hun zaak.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”