Ex gebruikt persoonlijke bankafschriften als bewijslast

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Mikeyd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex gebruikt persoonlijke bankafschriften als bewijslast

#1 , 02 okt 2024 13:32

Hallo

Mijn ex en ik zijn gescheiden, en zij heeft bij de notaris gebruikgemaakt van mijn persoonlijke bankafschriften als bewijsmateriaal. Een jaar geleden, na het verlaten van de woning, heb ik mijn bankafschriften via mail aan haar gevraagd, maar deze nooit gekregen. Kan ik hiervoor een klacht indienen?

gr

eylis

#2 , 02 okt 2024 13:38

Als dat bankafschriften zijn die dateren van uw huwelijk, dan zijn dit in wettelijk opzicht gezamenlijke & gedeelde bankafschriften/info (als u gehuwd was volgens het wettelijk stelsel. )
Strikt genomen; Was u gescheiden en heeft u bij vertrek niet alles meegenomen, maar er pas later naar gevraagd, kan men er ook van uitgaan dat de expartner ze niet hoefde te bewaren, niet wist waar ze lagen of pas later gevonden heeft. U heeft uw persoonlijke papieren dan onbeheerd in de woning van uw ex achtergelaten.

Mikeyd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2024 14:14

Als dat bankafschriften zijn die dateren van uw huwelijk, dan zijn dit in wettelijk opzicht gezamenlijke & gedeelde bankafschriften/info (als u gehuwd was volgens het wettelijk stelsel. )
Strikt genomen; Was u gescheiden en heeft u bij vertrek niet alles meegenomen, maar er pas later naar gevraagd, kan men er ook van uitgaan dat de expartner ze niet hoefde te bewaren, niet wist waar ze lagen of pas later gevonden heeft. U heeft uw persoonlijke papieren dan onbeheerd in de woning van uw ex achtergelaten.
ik heb er achter gevraagd maar ze heeft ze nooit gegeven. Ik heb ook nooit geen toestemming gehad om mijn woning te betreden.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”