Verboden om domicilie te plaatsen op adres

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Nnelg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verboden om domicilie te plaatsen op adres

#1 , 04 okt 2024 09:57

Ik heb een cliënt die op zoek is naar een woning, maar soms wordt in de advertenties gezegd dat men het domicilie er niet mag plaatsen. Het gaat hier niet over een kot, maar een gewone studio of appartement. Is dit toegestaan en vormt dit een probleem voor mijn cliënt wiens domicilieadres niet behouden kan blijven? Of op welke manier kan mijn cliënt dit oplossen als die zich toch kandidaat wil stellen en met alles in orde wil blijven?

LeenW

#2 , 04 okt 2024 10:01

De wet gaat boven elke clausule. Indien de persoon daar vast verblijft, moet de domicilie daar gezet worden. Dit kan helaas wel als contractbreuk gezien worden.

KJ86

#3 , 04 okt 2024 10:33

Je bent als huurder aansprakelijk voor de kosten die dat de verhuurder moet maken om de stedenbouwkundige overtreding op te heffen.
Vaak is dat het probleem, die wooneenheden zijn vergund als tweede verblijven en uw domicilie daar vestigen is een stedenbouwkundige overtreding. Gemeentes gaan echter niet de huurder vervolgen maar de eigenaar die het op zijn beurt dan zal moeten verhalen op de huurder.

Ook opletten bij dergelijke contracten dat de tweede verblijfbelasting niet wordt doorgerekend. In sommige gemeentes is die redelijk hoog.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”