Brengen en ophalen kind naar andere ouder in belgie.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sannie1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Brengen en ophalen kind naar andere ouder in belgie.

#1 , 04 jan 2025 17:25

Goedenavond,

Ik heb een vraag. Ik ben met toestemming van de rechter verhuist naar nederland met me zoontje vanuit belgie.

Nu wilt papa natuurlijk zijn zoon zien en breng hem met liefde, ik moet natuurlijk brengen en halen. Maar nu komt t.

Omgangsregeling is om de 14 dagen. Dat is prima.
Maar toen wij samen woonde is papa in het weekend gaan werken, zonder mijn goedkeuring destijds.Dus papa kan zoon niet altijd hebben. Dus soms zitten er maanden tussen. Hij wilt ook niet terug werken door de weeks. Dat is niet aan mij.

Nu wilt hij dat ik hem breng maar ik kan zelf niet. Ik heb hem gezegt mijn broertje kan hem brengen voor je. Maar dat weigert hij. Hij zei probeer het en ik stuur mijn advocaat.

Kan iemand mij vertellen hoe of wat ik kan verwachten. Of ik iets doe wat niet mag. Of dat hij in zijn recht staat om te weigeren dat mijn broertje hem komt brengen en ik dat moet doen.

Mvg sannie

mava105

#2 , 04 jan 2025 17:48

Voornaamste is dat kind wordt opgehaald en tijdig teruggebracht. Wie dat doet speelt geen rol, tenzij in het vonnis is vermeld wie dat moet doen.

LeenW

#3 , 04 jan 2025 18:05

Is er een reden dat de ex uw broer niet vertrouwt, strafblad, verslavingen of zo?

Reclame

LeenW

#4 , 04 jan 2025 18:47

Is er een reden dat de ex uw broer niet vertrouwt, strafblad, verslavingen of zo?
Zelfs dan nog. Voor het afzetten is dat in de tijd van de TS, dus beslist zij.

Ex-partner kan er toch ook evenmin iets tegen doen als broer een uitstapje met kind zou doen in tijd van de TS. Wat is het verschil met wegbrengen?
Als de broer bv. veroordelingen heeft voor rijden onder invloed, zou een bezwaar hier echt wel terecht zijn.

basejumper

#5 , 04 jan 2025 21:34

Beste

Neen. U regelt autonoom het transport van uw zoon naar zijn vader.
Zolang uw broer een rijbewijs heeft mag hij perfect uw zoontje brengen. Zelfs indien er ooit een veroordeling voor rijden onder invloed was, is dat vandaag geen beletsel. Op het moment dat de overheid betrokkene rijgeschikt acht en een rijbewijs verleent is er geen beletsel.

En zolang Topic Starter geen andere elementen aanhaalt is er evenmin een reden om er zelf eventualiteiten bij te fantaseren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus

#6 , 05 jan 2025 08:49

Wat staat er letterlijk in vonnis?
Is zoals @basejumper schreef.
Halen en brengen is uw verantwoordelijkheid.
Is er alimentatie verplichting van vader naar kind toe in vonnis opgelegd.

Terug naar “Stel een vraag”