Wie krijgt wat

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sofair
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wie krijgt wat

#1 , 25 jan 2025 20:14

2 jaar geleden heb ik en mijn vriend een huis gekocht van 350.000€ . Mijn eigen inbreng was 60.000€ ,echter niet alsdus beschreven maar wel traceerbaar .Nu zijn we uit elkaar en het huis is verkocht voor 360.000€ met nog een openstaand krediet van 303.000€. Dus 360.000-303.000=57.000€ over . Heb ik recht op het restbedrag gezien mijn eigen inbreng of wordt dit 50/50 verdeeld of procentueel . Het kan toch niet zo zijn dat de persoon die geen eigen inbreng had nu een deel kan opeisen tov de persoon die al verlies doet op zijn eigen inbreng?

Franciscus

#2 , 25 jan 2025 20:38

Wettig of feitelijk samenwonend?
Al of niet met (notarieel) samenlevingscontract?
Wie betaald wat twee jaar geleden en bij het bewonen?
O.a. wat gemene kosten en leefkosten betreft?

basejumper

#3 , 25 jan 2025 20:41

Ook wel belangrijk om totaal rekening incl registratie en kosten te geven.En als je binnen de twee jaar verkocht is er ook een recuperatie van 3/5 registratierechten die je moet tellen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Sofair
Topic Starter

#4 , 25 jan 2025 21:00

Feitelijk samenwonend,geen samenlevingscontract alles werd betaald van de gezamenlijke rekening waar we zoveel mogelijk een gelijk bedrag op stortten maat dat varieerde wel eens . Dat is ookniet het probleem . Het gaat er nu om of ik m’n eigen inbreng (al dan niet deels) kwijt ben aan iemand die geen eigen inbreng had

basejumper

#5 , 25 jan 2025 21:10

Vraag is wat er eigen inbreng was en wat deelname in de onkosten. In principe kan u uw bedrag vooraf nemen bij de verdeling maar onder aftrek van het potentieel verlies aan kosten (deel niet recupereer arme registratie/aktekosten/dossierkosten /kosten hypotheek vestiging en handlichting) vandaar dat een samenstelling van rekeningen noodzakelijk is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Stel een vraag”