vervalste vordering

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Ivanhoe64
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vervalste vordering

#1 , 25 jun 2025 19:06

Mijn ex blijkt een vordering te maken via een gerechtsdeurwaarder wegens medische kosten van ons minderjarig kind.
Ze vermeld hier in eigen handschrift bij dat zij deze factuur heeft betaald.
Ze verzwijgt dat er een tussenkomst is gebeurt door de mutualiteit in verband met het MAF stelsel.
Zij vordert wel de volledige factuur zonder de tussenkomst van de mutualiteit in mindering te brengen.
Heb hiervoor mijn raadsman aangesproken en deze heeft haar gevorderd tot een rechtszitting, eerste maal is zij niet afgekomen, dan mijn ex via aanmaning van rechtbank gevorderd te verschijnen.
Vooraleer de tweede zitting is er dan een vordering van de beslagrechter gekomen door het ziekenhuis omdat mijn ex dus de mutualiteitstussenkomst niet had doorgestort naar ziekenhuis waardoor de factuur openstaand was.
Voor de betwisting van de beslagrechter gestuurd door mijn ex zijn er voor mij dus 2000euro aan ereloon betaald enkel voor de verdediging.
Mijn raadsman wilde niet verder vorderen aan mijn ex omdat deze geen inkomsten had, niet via werk niet via vergoedingen.
Een kale rots kan je niet strippen was zijn antwoord.
Mijn ex heeft een vordering vervalst, verworven fondsen verzwegen en niet gebruikt waarvoor ze bestemd waren, en onterecht een beslagrechter gevorderd om mij zogezegd op te lichten.
Ook heb ik ergens vernomen dat een particulier persoon geen vordering kan doen zonder bijstand van een raadsman, haar raadsman is volgens mij dus even verantwoordelijk doordat deze ook zijn huiswerk dient te doen of de vordering wel of niet wettelijk is.
Het zou me heel hard verbazen dat een raadsman niet op de hoogte is wat het MAF stelsel voor een minderjarig kind inhoud.Welke maatregels kan ik nemen om haar verantwoording voor deze valselijke vordering waarbij ze zelfs schriftvervalsing heeft gepleegden kan ik ooit de mij betaalde ereloon terugvorderen aan haar?

Thomas_AA

#2 , 25 jun 2025 19:39

Ook heb ik ergens vernomen dat een particulier persoon geen vordering kan doen zonder bijstand van een raadsman, haar raadsman is volgens mij dus even verantwoordelijk doordat deze ook zijn huiswerk dient te doen of de vordering wel of niet wettelijk is.
Wat u hier als oorzaak-gevolg in ziet, zie ik dan weer niet.

Nee, er is geen enkele verplichting voor een advocaat om de grond van een vordering te onderzoeken.

Strafrechtelijke vervolging gebeurt door het openbaar ministerie, niet door u. U kan zich burgerlijke partij stellen als u schade heeft geleden, maar dat lijkt niet het geval.

Ivanhoe64
Topic Starter

#3 , 25 jun 2025 20:17

dus ex mag vervalste factuur via beslagrechter vorderen, om een beslagrechter zijn werk te doen stoppen heb ik een raadsman nodig die 2000 euro gekost heeft en dat kan niet gezien worden als schade? Wat kan dan wel gezien worden als schade?

Reclame

Franciscus

#4 , 25 jun 2025 21:26

Dan kan u en de RPV voor uw raadpersoon vragen en schadevergoeding.
Niet vergeten tergend en roekeloos.

Of u de vergoeding ooit gaat zien is iets anders maar bij herhaling kan dat wel slecht voor haar eindigen.

strafklacht voor valsheid in geschriften en gebruik ervan mocht dat zo zijn.

Terug naar “Stel een vraag”