Beschadiging nieuwe laptop door Vandenborre

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ThibaultDP94
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beschadiging nieuwe laptop door Vandenborre

#1 , 12 aug 2025 15:01

Omstreeks maart 2025 heb ik bij Vandenborre een nieuwe laptop aangekocht via online bestelling en afhalen in de winkel. Na een maand ongeveer begon er op het scherm een vlek te vormen. Ik heb voordat de laptop binnen gebracht werd bij Vandenborre een tiental foto's gemaakt zodat ik ten alle tijde kon aantonen dat de laptop geen zichtbare schade vertoonde. Uiteraard stak Vandenborre dit op een vochtprobleem om de garantie te kunnen omzeilen. Ik heb de herstelling van het scherm geweigerd, waarop de laptop terug naar de winkel zou verzonden worden. Bij het ophalen van de laptop bleek de verpakking zwaar beschadigd. Alle hoeken van de doos zijn beschadigd, de doos bevat scheuren en deuken die zichtbaar zijn tot tegen de laptop. De laptop was bovendien niet correct gemonteerd, waarop een gedeelte open plooide. Ik heb de laptop geweigerd, om via testaankoop klacht in te dienen. De laptop is terug naar het herstel-atelier gegaan waar ze het paneel "terug op zijn plaats hebben geklikt". Testaankoop heeft jammer genoeg weinig actie ondernomen. Ik wil eerst hier informatie inwinnen of dit de moeite is een advocaat in te schakelen. Ik heb voldoende foto's van de schade in mijn bezit, samen met een screenshot waarop een medewerker aangeeft in geval van schade veroorzaakt door Vandenborre een vervanging of vergoeding op zijn plaats is. Ook op de oorspronkelijke werkbon staat dat de laptop geen zichtbare schade bevatte. Kan Vandenborre hier zomaar mee wegkomen? De laptop is splinternieuw aangekocht. Het vochtprobleem is niet mijn voornaamste zorg, het beschadigen door Vandenborre wel. Vandenborre kan niet garanderen dat de laptop geen interne schade heeft opgelopen door deze veroorzaakte stoot- en valschade.

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite,
ThibaultDP94

Reclame