Auto gekocht met mogelijk kapotte koppakking

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Herdershond
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht met mogelijk kapotte koppakking

#1 , 18 feb 2026 16:06

Beste,

Eind december 2025 had ik een 2dehands wagen gekocht bij een autodealer 100km ver van mijn huis. (113.000 km van het jaar 2018)
Na 4 weken kreeg ik de melding om de koelvloeistof bij te vullen dus ging ik met de wagen naar mijn garagist. Blijkt dat de wagen een groot probleem heeft met de koelvloeistof (borrelen, koken, volgens mijn mechanieker loopt de motor te heet en kans dat de koppakking kapot is wat dus een ernstig probleem is.

Heb de wagen laten takelen (€450) naar de autodealer wegens 1 jaar garantie maar volgens hem is alles perfect in orde.
Zaterdag ga ik de wagen ophalen en ik ga volgende week naar een Bmw garage voor een schriftelijke diagnose.
Als uit de diagnose komt dat er inderdaad een koppakkingsprobleem is, wat zijn mijn rechten dan?

Ik heb geen zin om weer €450 takelkosten te betalen. Kan ik de wagen zelf ergens laten herstellen in een garage naar keuze en de kosten op de autodealer verhalen? Kan ik de koop ontbinden?
Ik heb alle berichten waarbij de dealer zegt dat alles perfect in orde is.

Wat een stress!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2026 17:27

Wat hebt u betaald voor die wagen?
Wat staat er juist in het contract?
In principe moet de verkopende handelaar instaan voor het herstel.
Carpass?? keuring enz...

Firma al in gebreke gesteld???

jef007

#3 , 18 feb 2026 17:44

ik lees : gekocht bij autodealer.
maar staat de naam van de dealer op uw aankoopfactuur ?
het zou zomaar kunnen dat de auto op naam van de vroegere eigenaar aan u verkocht is geweest.

Reclame

Sirkii

#4 , 18 feb 2026 20:00

Als de verkoper - ook particulier - wist van het gebrek dan kan je “verborgen gebrek” inroepen. Bewijzen dat m ervan wist is moeilijk en rechtsgang onzeker. Wacht offerte voor hertelling af en bekijk dan of t sop de kool aard is. Procederen is duur met onzekere uitkomt (advocaat, expert, …) ;-((

Misplaatste commentaar: als je Brol Met Wielen koopt ….

Terug naar “Stel een vraag”