GSM verbeurd verklaard

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Fluppe zuutes
Topic Starter

GSM verbeurd verklaard

#1 , 05 apr 2026 19:09

De rechtbank heeft de GSM verbeurd verklaard.
Vraag aan zijn advocaat was, wat met de foto's van mijn kinderen en filmpjes van hun optreden ? :shock:
Raadsman gaf aan die ben je kwijt immers gsm verbeurd verklaard.
Verbeurdverklaring was in verband met gebruik van drugs als "klant" en nog andere relatie problemen.

Maar klopt dit wel ? kan men niet de foto's en filmpjes van de kinderen opgenomen tijdens optredens teruggeven ?
Aan de hand van een bestand o.i.d. want gewiste kaartjes zijn mogelijks met de juiste soft terug te halen,
dat is uiteraard helemaal niet de bedoeling.

Bedankt alvast voor uw antwoord ik geef het hem dan wel door.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2026 19:13

Wie heeft de kaart gewist?
Waarom in beslag?
Vermoedelijk gediend voor een misdrijf???

Issued

#3 , 05 apr 2026 20:20

Men neemt normaal geen gsm in beslag van "klanten". Laat staan dat men die vervolgt.

Verder denk ik niet dat het parket moeite gaat doen om data te recupereren voor een veroordeelde.

Het lijkt met mogelijks een optie om te gaan aankloppen bij de recherchedienst die de gsm hebben uitgelezen. Daarbij nemen ze normaal een kopie van de inhoud van het toestel. Het kan dat ze nog aan die kopie kunnen. Of die recherchedienst er moeite voor wilt doen hangt geheel af van hun goodwill.

Reclame

Fluppe zuutes
Topic Starter

#4 , 06 apr 2026 00:45

Wie heeft de kaart gewist?
Waarom in beslag?
Vermoedelijk gediend voor een misdrijf???
Of zijn kaart gewist is, of wat er op de GSM zelf stond weet ik niet, het toestel is verbeurd verklaard meer weet ik niet.
Als drugs gebruiker zijnde ook aanleiding geeft tot zulke een maatregel .... kan wel zijn om uit te zoeken van wie hij kocht o.i.d.

Het is uiteraard helemaal zijn fout maar om dit in mijn ogen toch deels extra zwaar optreden, vind ikzelf toch een beetje te.
Men had ook kunnen aangeven van de data (foto's en filmpjes) kan je opvragen mits betaling of iets, maar de GSM zelf die niet.
Nu ja het blijft zijn fout.

Fluppe zuutes
Topic Starter

#5 , 06 apr 2026 00:52

Men neemt normaal geen gsm in beslag van "klanten". Laat staan dat men die vervolgt.

Verder denk ik niet dat het parket moeite gaat doen om data te recupereren voor een veroordeelde.

Het lijkt met mogelijks een optie om te gaan aankloppen bij de recherchedienst die de gsm hebben uitgelezen. l.
Er is ook wel een handgemeen geweest tussen hem en zijn vriendin, dat zal duidelijk ook meegespeeld hebben.
De vriendschap is nadien ook beëindigd, logisch ook denk ik, en wijs van haar.

Het parket zal dat zeker niet doen, is ook begrijpelijk.
Ik zal hem eens doorgeven om met de recherchedienst zoals u aangeeft eens kontakt op te nemen, een nee heeft hij, een ja misschien. :?:

Ik zal wel aangeven wat het resultaat wordt.
Mvg
Tist

Terug naar “Stel een vraag”