erfenis Onkel

bella165
Topic Starter

erfenis Onkel

#1 , 11 okt 2010 13:38

Mijn onkel is overleden, was getrouwd en heeft geen kinderen.
Mijn vader is ook overleden.
Mijn tante heeft nog 1 broer en nichtje.
Er zijn een paar eigendommen.
Wat zal er nu gebeuren, zal de notaris ons nu oproepen of blijft alles eigendom van mijn tante tot overlijden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 11 okt 2010 13:44

In dit geval gaan de gemeenschappelijke goederen allemaal naar uw tante , de echtgenote van de overledene. Indien er voor de eigen goederen van nonkel geen schikkingen zijn getroffen vb. via testament , gaan die goederen naar zijn familie. Wil jij nu erven , moet nonkel de broer zijn van uw vader.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro

#3 , 11 okt 2010 14:07

"of blijft alles eigendom van mijn tante tot overlijden?"

Bij overlijden van uw tante zal u van HAAR niets erven indien het een "aangetrouwde" tante is. Tenzij ze u in haar testament opneemt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

bella165
Topic Starter

#4 , 11 okt 2010 15:03

Er zou een testament opgemaakt zijn maar meer details heb ik natuurlijk niet.
Ik ben inderdaad de dochter van broer onkel. Neemt de notaris rechtstreeks contact met mij op?
Het is dus niet zo dat bij overlijden van mijn tante later, dat het deel dat toebehoorde aan mijn onkel dan geërfd zal worden? Het gemeenschappelijke wordt dus volledig haar eigendom? Enkel als mijn tante mijn naam in haar testament opneemt zou het mogelijk zijn dat ik van de gemeenschappelijke goederen erf?

roharro

#5 , 11 okt 2010 15:16

Enkel als mijn tante mijn naam in haar testament opneemt zou het mogelijk zijn dat ik van de gemeenschappelijke goederen erf?
Dat klopt.

"Neemt de notaris rechtstreeks contact met mij op?"
Indien een notaris werd aangesteld én indien u erfgenaam bent.
Het is mogelijk dat uw nonkel ook zijn eventuele persoonlijke bezittingen aan zijn echtgenote heeft nagelaten met het testament waarnaar u verwijst.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”