eventueel vruchtgebruik

antoine1373
Topic Starter

eventueel vruchtgebruik

#1 , 17 mei 2011 11:00

Cecile is weduwe en bezit de 1/2VE en de 1/2Vg in een huis. Haar twee zonen Luc en Joost bezitten elk 1/4BE.
Luc overlijdt en laat zijn echtgenote Annie na die het VG erft, en een zoon die de NE erft.
Kan Annie de eigendom van haar schoonfamilie overnemen aan 1% registratierechten, ondanks het feit dat zij slechts 1/4 eventueel VG bezit. Of moet zij wachten tot Cecile overlijdt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 mei 2011 14:07

Annie bezit momenteel niets: het is de zoon die de blote eigendom van zijn vader overneemt. Maar het ruchtgebruik zit nog bij schoonmoeder Cecile. Zij kan nu niets kopen aan 1 % , vermits zij op geen enkele manier mede-eigenaar is. Na het overlijden van Cecile wordt zij gedeeltelijk vruchtgebruiker , nl. voor het 1/4 deel dat haar man , nu haar zoon in blote eigendom heeft.
En ik dacht dat men om van de 1 % te kunnen genieten men minstens blote eigenaar moet zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”