Afpersing nalatenschap

andrecockx
Topic Starter

Afpersing nalatenschap

#1 , 23 jun 2011 11:45

Mijn vriend is radeloos. In de verdeling van een erfenis van een van zijn familieleden is er zwart geld opgedoken. Een van de partijen die zich benadeeld voelt heeft een goed bevriende ambtenaar bij de regionale registratie (of zoiets).
Mijn vriend wil de vorige aangifte van nalatenschap graag corrigeren en alles officieel maken omdat hij volmachthouder was voor het beheer van de gelden en dus zelf risico loopt. Maar hij wordt afgeperst door de voorgenoemde partij om die niet te doen en al het geld aan de andere partijen te geven. Via hen dreigt de ambtenaar bij de registratie namelijk om een grootschalig fiscaal onderzoek in het leven te roepen in het beheer van de gelden. Als zelfstandige heeft mijn vriend schrik dat er in het geval van een diepgaand onderzoek altijd wel iets onregelmatig gevonden kan worden en hij kan het emotioneel ook gewoon niet meer aan om het onderwerp te zijn van een aanslepend fiscaal onderzoek. Daarom is hij geneigd om toe te geven aan de eisen.

Toen ik het verhaal hoorde was ik geshockeerd. Dit is gewoon een corrupte ambtenaar die zich met maffiapraktijken inlaat.

Zijn er geen andere manieren om dit te benaderen?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 jun 2011 18:04

Wijziging van aangifte vragen bij de chef van die ambtenaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”