eerst betalen?

alesia
Topic Starter

eerst betalen?

#1 , 13 sep 2011 10:46

Misschien een domme vraag maar als je erft moet je dan eerst de successierechten betalen en krijg je achteraf je erfenis of kun je de successierechten betalen met geld uit de erfenis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 sep 2011 12:02

Meestal worden eerst de successierechten betaald uit de aanwezige gelden , en wordt dan de verdeling gedaan. Moeilijker wordt het wanneer enkel een onroerend goed in de erfenis zit , dat gaat verkocht worden. Indien de verkoop niet rond is binnen de voorziene periode , kan een uitstel , met intrest , bekomen worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

alesia
Topic Starter

#3 , 16 sep 2011 10:08

bedankt voor de uitleg !

Reclame

Oude Belg

#4 , 16 sep 2011 19:32

Wel opletten : als een van de erfgenamen in het buitenland woont, moeten de erfenisrechten steeds betaald worden voor de erfenis vrijgegeven wordt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wanton

#5 , 16 sep 2011 19:53

Dan nog mogen de successierechten betaald worden met de aanwezige gelden , net als de begrafeniskosten. In zo'n geval mag de verdeling aan de erfgenamen niet gebeuren voor de betaling SSR.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”