Mijn broer en ik zijn de 2 kinderen van mijn ouders, en dus de rechtstreekse erfgenamen. Mijn beide ouders komen weliswaar op hoge leeftijd, en zij wonen gelukkig nog steeds in hun eigen huis. ( Ik denk dat mijn ouders getrouwd zijn in gemeenschap van goederen ). Het wordt natuurlijk allemaal wat moeilijker omdat vader slecht ter been en moeder
Nu verneem ik via een indirecte weg dat er plannen zijn om mijn broer samen met zijn vriendin in huis op te nemen daar te laten wonen.
( Mijn ouders hebben mijn broer doorheen de jaren altijd financieel geholpen, en hij is altijd financieel in nood. )
Ik kan mij nu echter niet van de indruk ontdoen dat ik, en vooral ook mijn erfgenamen op hun beurt, aanzienlijk benadeeld zullen worden door het op touw staande manoeuvre.
Ik kan toch wel met enige zekerheid voorspellen dat er goederen zullen verdwijnen gedurende de jaren dat mijn broer terug thuis woont en dat hij invloed zal hebben over de financiële kwesties en dergelijke.
Het feit alleen dat ik niet gevraagd wordt naar mijn inzichten of positie in deze, doet mij al vermoeden dat er een luchtje aan zit.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik mijzelf en mijn erfgenamen indekken en behoeden voor benadeling, vooraleer het effectief te laat is ?[/b]
Ik vind het jammer dat ik hier al over moet nadenken en in overweging nemen, maar voorkomen is beter dan genezen. Mijn enigste zorg is dat de zaken eerlijk kunnen verlopen.
Alvast dank !