onroerende voorheffing

Jurman
Topic Starter

onroerende voorheffing

#1 , 16 nov 2012 22:03

Langstlevende ouder overleden in voorjaar 2012, was vruchtgebruiker van woning.
Ik vraag mij af wat in het passief van de aangifte successie mag geplaatst worden?
Qua betaling van de onroerende voorheffing vind ik : de persoon die de onroerende voorheffing dient te betalen is diegene die op 1 januari van het aanslagjaar eigenaar of vruchtgebruiker van de woning was.
Dus vruchtgebruiker (langstlevende ouder) was nog in leven op 1 januari 2012 ( bij de onroerende voorheffing is aanslagjaar gelijk aan het eigenlijke jaar in tegenstelling tot de personenbelasting).
Maar welk bedrag invullen in het passief ( rubriek belastingen) : het totale bedrag van de onroerende voorheffing of X dagen / 365 ( X = aantal dagen dat de vruchtgebruiker nog in leven was in 2012)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 nov 2012 08:33

Indien de OV 2012 betaald was bij het overlijden , mag je niets inbrengen.
Indien het aanslagbiljet later is ontvangen , verrekent men het aantal dagen tot het overlijden. Men noteert het bedrag dat ded overledene tot last was.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jurman
Topic Starter

#3 , 17 nov 2012 13:52

Aanslagbiljet pas onlangs ontvangen.
Bedankt voor de info, Wanton

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”