hallo,
Er werd via mij een tijd geleden een voorlopige bewindvoerder aangesteld voor mijn moeder. mijn moeder is zwaar dementerend en dit werd medisch vastgesteld. mijn broer werd als vertrouwenspersoon aangesteld. Mijn broers en zus zijn tegen de beslissing voor de aanstelling van een bewindvoerder en proberen zoveel mogelijk tegen te werken. Ze vormen een front tegen mij ( dit waarschijnlijk om financiële redenen). Een van mijn broers heeft dit me letterlijk gezegd. ik heb het gevoel dat de bewindvoerder niet juist werd ingelicht door mijn broer (=de vertrouwenspersoon). Volgens mij verzwijgt mijn broer expres enkele belangrijk bankgegevens. volgens mij heeft mijn moeder nog een of enkele spaarrekeningen op haar naam waarvan de bewindvoerder geen weet heeft. natuurlijk speelt dit in het voordeel van mijn broers en zussen , volgens mij hebben ze de rekening van mijn moeder 'geplunderd'. is het niet de taak van de bewindvoerder om alle inkomsten van mijn moeder op te vragen en te onderzoeken, maar momenteel vertrouwt hij op de vertrouwenspersoon (= mijn broer) die niet echt te vertrouwen is.
hier zijn mijn vragen
- kunnen zij haar rekeningen 'plunderen', wetend dat er dokterattesten zijn van moeders haar geestelijke toestand? mijn moeder is al meer dan een jaar dementerend en dit staat zwart op wit op papier.
- als de rekeningen van mijn moeder leeggehaald zijn, kan ik dan deze bedragen terugvorderen van mijn broers en zus?
- kan ik naar de bank gaan met de vraag of mijn moeder nog rekeningen heeft op haar naam en kan ik de bedragen vragen zodat ik de bewindvoerder kan inlichten.
Alvast bedankt!