Beste,
Ik heb een vraagje over hoeveel % successierechten ik zal moeten betalen?
Nl. Mijn grootmoeder was nog in leven toen mijn moeder kwam te sterven in 2007, bij de aangifte van de nalatenschap heb ik blijkbaar al op een deel van de gelden die normaal mijn moeder toekwamen en die ik dus in blote eigendom had successierechten betaald.
Nu is ook mijn grootmoeder overleden en komt het deel van mijn moeder dus naar naar mij toe. Nu is mijn vraag hoeveel % moet ik betalen is dit 3% omdat ik eigenlijk de plaats van mijn moeder in neem of zien ze dat anders?
Nog even een vraagje... er was ook een kluis op de 3 namen van de kinderen, deze kluis blijkt nu op naam gezet te zijn geweest van 1 van de kinderen zonder medeweten van de andere 2, het kind dat de kluis op zijn naam heeft laten zetten is ook de bewindvorder van de moeder dus van mijn grootmoeder. Kan/Mag dit zomaar? De 2 andere hebben dus geen enkel idee wat er in de kluis zat en zijn aangewezen op eerlijkheid... is de bankdirecteur daar ook niet zwaar in de fout gegaan? Mag de één wel zonder de andere 2 in de kluis? Laat staan ze op eigen naam te zetten?
Veel vragen dus...
Bedankt!!!