Erfopvolging - voorlopige bewindvoering

patchi
Topic Starter

Erfopvolging - voorlopige bewindvoering

#1 , 16 mei 2013 14:29

Ik ben voorlopige bewindvoering van mijn vader. Mijn moeder is een paar maanden geleden overleden. De gelden in de bank werden geblokkeerd. We hebben een attest van erfopvolging aangevraagd bij het registratiekantoor. Ik ben er mee naar de bank geweest. Normaal moet mijn broer en ik als erfgenamen tekenen in de bank om het geld te deblokkeren.
We wilden een afspraak maken om dit te doen. Nu spreekt die bank dat er een boedelbeschrijving moet opgemaakt worden. Is dit verplicht ? En door wie moet die opgemaakt worden.
In de verklarende nota die bij het attest van erfopvolging zat staat duidelijk bij het afleveren van dit attest de gelden gedeblokkeerd worden.
De bedoeling is dat dit geld ter beschikking blijft van mijn vader die in een rusthuis is en dat ik of mijn broer niet de attentie hebben om onze erfenis op te vragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 16 mei 2013 16:46

Ik begrijp ook niet waarom de bank een boedelbeschrijving nodig heeft om de gelden te deblokkeren. Dat is niet haar taak of bezorgdheid.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#3 , 16 mei 2013 20:46

Is dit wel correct? Bedoel je mogelijk niet een inventaris van de koffer in de bank die je ouders/moeder mogelijk hadden?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”