verschil in roerende goederen

susreg
Topic Starter

verschil in roerende goederen

#1 , 19 feb 2015 12:52

Beste

Voor het indienen van de aangifte van nalatenschap is de som van de roerende goederen op de sterfdag van mijn vader (eind 2014)
25.000 euro minder dan bij het overlijden van mijn moeder (midden 2013)
Dit komt omdat mijn vader, na het overlijden van mijn moeder, een aantal renovatiewerken heeft laten uitvoeren.
Hiervan zijn er facturen.
Is het nuttig dit reeds te vermelden in de aangifte met kopies van de facturen?
Zoja, waar kan ik dit vermelden in de aangifte?
Of wacht ik op de reactie van de fiscus, die waarschijnlijk het verschil van 25.000 euro zal opmerken (of niet?), om dan pas te bewijzen dat er renovatiewerken werden uitgevoerd na de dood van mijn moeder?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 feb 2015 15:09

De Registratie heeft dus weet van die sommen. Best dus ergens die uitgaven vermelden. Misschien bij de aanduiding van de onroerende goederen in 'eigen vermogen'. Heeft daarentegen het huis een meerwaarde gekregen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

susreg
Topic Starter

#3 , 19 feb 2015 15:48

De registratie heeft inderdaad weet van die sommen (in aangifte van roerende goederen bij overlijden van moeder in 2013: dit bedrag was 25.000 euro meer)
Het huis heeft geen meerwaarde hierdoor (de waarde in 2013 geschat was te hoog)

Voeg ik kopie van facturen bij de aangifte?

Bedankt

Reclame

wanton

#4 , 19 feb 2015 19:36

Voeg ik kopie van facturen bij de aangifte?
Vermelding van gedane kosten , met toevoeging van de nodige kopijen van facturen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”