hallo,
mijn vader is in oktober vorig jaar overleden.
mijn ouders waren gehuwd met een huwelijkscontract, al het roerende goed en 50% van het onroerende goed + vruchtgebruik gaat naar mijn moeder. wij (broer en ik) erven 50% van het passief onroerend goed.
vraag:
- volgens mijn moeder hebben wij "geen zaken" met het overlijden van ons vader, ze heeft ons zonder dat wij het wisten (lang verhaal) volmachten laten tekenen om de successie te regelen
- ze heeft geweigerd ons inzage te geven in het dossier, we hebben dat opgevraagd via een andere notaris (nu weigert ze erover te praten)
- we weten dus niet hoeveel/wat successiekosten gaan zijn maar ze liet wel al verstaan die van mijn broer wél te betalen en de mijne niet (omdat ik die kopie heb opgevraagd
voor zover ik goed begrijp is het (deels) wel onze zaak, want we worden beiden voor 1/4de eigenaar van de appartementen van onze ouders. we zijn er niks mee van plan maar willen wel weten waar we voor staan.
opvraging van een kopie is blijkbaar ons recht (een plicht van de notaris die de successie regelt?).
wat is onze positie als zij nu beslist van een van de appartementen te verkopen?
met dank voor de info