Legaliteit Schenkingen aan kleinkinderen

Duck@
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Legaliteit Schenkingen aan kleinkinderen

#16 , 12 jan 2026 17:52

U wordt niet gestraft; er is geen aanval op uw erflijn (quelle honte!); er wordt NIETS van u gestolen (het geld en vermogen van uw levende grootouders is immers NIET VAN U); er is geen "onrechtmatige schenking" (uw grootouders schenken hun vermogen immers aan wie ze willen); u wordt niet beroofd; en u wordt niet onterfd (wat tegenwoordig ook niet mee zo eenvoudig kan).
dat zou idd zo zijn als het hun beslissing was...maar ik weet dat de grootouders bespeeld zijn....gezien men al 15 j correct aan het schenken is volgns de correcte verdeelsleutel.En dat men enkel schenkt om uit te sparen op erfbelasting.Nu word men oud en beseft men niet dat men er is in geluist(De notaris heeft niet de nodige informatie verstrekt,gebrek hier aan heeft in vele families waarschijnlijk reeds een vuurtje gestart).het is de eerste keer dat ik er niet bij was...en als je er nie bijvermeld dat het te mijn nadele is de 4 hetzelfde te geven dan kan idd de ilussie optreden dat er correct gehandelt werd......maar het resultaat is hetzelfde....+ zelfs al zou men zeggen we gaan dit rechtzetten dan nog kan ik er geen rekenning mee houden gezien men bij een volgend bezoek bij de notaris het terug kan vergeten zijn dus de grootouders zullen nu de gevolgen dragen van het oportunisme van andere....de grootouders waren altijd het hoofd die de linkse en rechtse hand onder controle hield maar blijkt dat ze niet langer voldoende mentaal aanwezig zijn...en dat is begrijpbaar op hun leeftijd....Vandaar dat mijn toekomstige acties geen rekening zullen houden met hen or hun belangen of men nu mij mijn zoontje en ontkend dat men pa geleeft heeft,onterft via schenking of officieel via testament aanpassing het blijfthetzelfde.

Erfplanning is niet aangenaam,het is het erkennen van uw eigen verhankelijkheid uwzelf bewust opzij zetten,het is het besef dat vanaf je geboorte je een uiterste vervaldatum hebt toegewezen gekregen zonder die datum te kennen...en daarna toe te handelen...erfplanning begint van het huwelijk contract en gaat door tot je erzelf niet meer bent.Ik ben bv trots te kunnen zeggen dat er reeds 70% v men netto vermogen werd overgeschonken aan men zoontje.Ik beschouw tevens alles wat ik heb en op de rekening staat niet als mijn geld ik mag daarvan nemen voor lopendezaken mits ik die kosten kan verantwoorden tegen over men kinderen maar dat is het geld van de erflijn en toekomstige kinderen.En ja dat is belangrijk want als u zoals ik op veel te jonge leeftijd een afrekening hebt ontvangen ten een bedrage dat ik zelf al werk ik 7 dagen op 7 16h per dag voor de rest van mijn leven nog niet voldoende verdien om de erf belasting te kunnen betalen(volgende Generatie).....dan is er iets mis niet ....wanneer een normaal leven als jan met de pet niet mogelijk is.

maar goed ik denk dat het idd tijd word af te ronden discutie hierover is subjectief en het antwoord op men vraag werd gegeven waarvoor dank

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”