#4 , 18 jun 2010 20:50
Eén antwoord kan ik je al zeker geven: de kosten, die er werden gemaakt voor het bankonderzoek worden niet terugbetaald met gelden uit de nalatenschap. Deze vraag heb ik gesteld aan onze advocaat. Onze kosten waren ongeveer 700 €. Ik heb dit zelf gedaan in samenspraak met mijn andere erfgenaam. Ons dossier was echt een van de betere dossier, zei onze advocaat aangezien het financiële luik volledig was uitgespit. Ik heb aan dit dossier 1,5 jaar gewerkt. Er zijn enkel nog 2 tak23-verzekeringen, die het gerecht voor ons moet uitzoeken omdat de bank ons niets wil geven. De bewijzen, die we hebben gevonden, zullen ook niet meer opnieuw worden opgevraagd. In deze omstandigheden wordt de vereffing-verdeling van kortere duur.
Hiervoor hebben we beiden een onderhands contract opgemaakt, waarin de kosten onder ons twee zouden verdeeld worden. Dit geschiedde ook zo. Het bankonderzoek hebben we verricht met dezelfde reden als jullie.
De erfgenamen hebben een proces aangespannen? Bij de Rechtbank van Eerste Aanleg?
Persoonlijk weet ik zelfs niet of dit mogelijk is om nog af te haken wanneer er een vonnis is geweest. Een vereffening-verdeling is wel een proces van lange duur, maar dit had iedere erfgenaam moeten weten. Ik geef je hier een voorbeeld van: half april zijn we met ons dossier naar de advocaat gestapt. Het is nu half juni. Tot op heden hebben we nog geen vonnis in onze brievenbus gekregen. Tijdens de zomervakantie worden er alleen maar hoogdringende zaken afgehandeld op de rechtbank. Dus we verwachten pas in september een vonnis.
In het beste geval krijgen jullie de RPV. Hier kunnen jullie de advocaat mee terugbetalen.
Hebben jullie elk een eigen advocaat genomen of is het één advocaat voor de eisende partij? Indien jullie elk een eigen advocaat hebben genomen, dan wordt dit een dure bedoening.