Goeiendag iedereen!
Mijn ouders zijn op dit moment al een dagje ouder en ik vroeg me dan ook af: "Wat moet ik betalen wanneer ze overlijden?"
Mijn vader had in het buitenland 2 miljoen euro kapitaal gezet omdat hij dit wilde vrijwaren van successierechten voor mij. Met de EBA in 2004 bracht hij het geld toch maar binnen.
De villa die ze bewonen (zwembad+tennis) in Wilrijk Dikke Mee waarde: 2 miljn euro
Effecten (80%aandelen gespreide sectoren eerst 700.000 euro) waarde nu: 350.000 euro
Een supermarktje dat hij verhuurt aan 5000 euro de uitbater in het centrum van een toeristisch stadje in Wallonië ; de waarde van dit pand kan hij moeilijk schatten.
Zijn vrouw (65j) en hij hebben slechts een gezinspensioen van 1000 euro per maand.
Ze zijn gehuwd zonder kontrakt.
Daar ze altijd welstellend waren worden hun bezittingen door anderen onderhouden, maar dit is zeer duur. Ze hebben ook altijd een riante levensstijl gehad en wensen dit alles te kunnen voortzetten. Geschat wordt dat ze ongeveer 6.000 euro per maand nodig hebben.
Wat zal ik aan successierechten moeten betalen als 1 van de ouders plots komt te overlijden?
Wat zou u mijn ouders in dit verband aanraden?
Ik weet het: Het is nen helen boterham. Maar als iemand mij hier wat uitleg over kan verschaffen zou ik hem zeer dankbaar zijn.