correctie na verstrijken indiendatum

hardlife
Topic Starter

correctie na verstrijken indiendatum

#1 , 01 sep 2010 08:14

Besten,

Ik heb een vraag met betrekking tot de aangifte in de successierechten.. Is het mogelijk om na het verstrijken van de indiendatum nog een correctie door te voeren? zo blijkt dat wij door fout notaris op een bepaald activabestanddeel teveel hebben betaald.. Volstaat een aangetekend schrijven naar de bevoegde belastingsdienst hieromtrent?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 01 sep 2010 15:17

Op de registratie kan je een formulier afhalen om een tweede aangifte (correctie) in te vullen. Wanneer je dit hebt ingevuld, steek je het daar gewoon weer in de brievenbus.

Ik begrijp je zin niet zo goed: zo blijkt dat wij door fout notaris op een bepaald activabestanddeel teveel hebben betaald

hardlife
Topic Starter

#3 , 19 sep 2010 21:03

Ja, een bepaalde schuldvordering voor een relatief hoog bedrag (ongeveer 65.000 euro) werd aangegeven in de successie als actiefbestanddeel (waarop wij bijgevolgd werden belast), terwijl op tijdstip van aangifte reeds vast stond dat deze schuldvordering voor 100% zonder voorwerp was (lees : oninbaar bleek te zijn)

Dient deze tweede aangifte (correctie) te geschieden binnen de 6 maanden volgend op de eerste? Indien dit zo is, heb ik hier weinig aan, gezien deze termijn reeds is verstreken..

Bedankt voor uw reactie !

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”