shugard erfenis verworpen

pjotter
Topic Starter

shugard erfenis verworpen

#1 , 18 nov 2010 10:07

Hallo,

Mijn vader is gestorven en had shulden, wij hebben dan ook de erfenis verworpen. Nu had hij meubelen staan in de Shugard. Zijn vriendin waarmee hij samenwoonde heeft nog 2 maanden betaald maar zend nu de facturen naar mij. wij hebben die niet meer betaald. Wat moeten wij doen met die shugard: leeghalen en afsluiten van het dossier lijkt ons een daad die niet kan gezien we verworpen hebben. Als we gewoon zeggen tegen de shugard dat we niet betalen omdat we de erfenis geweigerd hebben is dit dan voldoende? wie zal dan opdraaien voor de kosten die shugard begint aan te rekenen voor niet betaling en leeghalen en verplaatsen van die meubelen,....

Dank

Fabian

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 19 nov 2010 08:54

Allereerst dit Shugard bestaat niet. U zal waarschijnlijk bedoelen Shurgard (komt van Shure = zeker en Guard = Bewaring). Ik raad U aan om die fa. onmiddellijk in te lichten dat zij de meubels in feite mogen verkopen, omdat U de erfenis verworpen hebt. Men kan U dan niets te laste leggen.

Als de schulden niet al te hoog zijn heb ik altijd zo'n naar gevoel wat mensen soms doen met de nalatenschap van een vader of moeder. En die gewoon afwijzen, als die mens in de hemel zit ( :mrgreen: ) zal hij daar niet mee kunnen lachen. Maar misschien ben ik nog wat te sentimenteel.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2010 09:51

Ik raad U aan om die fa. onmiddellijk in te lichten dat zij de meubels in feite mogen verkopen
Hierdoor gaat de TS optreden als eigenaar en heeft hij het spek aan zijn been.
Als het contract met het bedrijf op naam staat van Uw overleden vader, dan stuurt U ook gewoon de facturen door naar de beheerder van Uw vaders nalatenschap. Voor de rest bent U geen betrokken partij meer en moet U mijn inziens U niet verantwoorden tegenover dat bedrijf. Moesten zij U toch rechtstreeks contacteren dan informeert U hen vriendelijk dat U de erfenis heeft verworpen.

Reclame

JohnD

#4 , 19 nov 2010 10:51

Ja, dat verkopen of zo moeten ze zelf weten. In feite hoeft de TS niet verder te gaan dan te melden dat zijn vader overleden is en hij de nalatenschap verwerpt.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jojan

#5 , 19 nov 2010 12:42

het beste is dat u aan Shurgard een kopie van de akte van verwerping overmaakt. Het is dan aan hen om eventuele andere erfgenamen aan te spreken. Als er geen erfgenamen zijn komt de erfenis toe aan de Staat. Let wel op als alle kinderen de erfenis van vader of moeder verwerpen, worden wettelijk gezien de kleinkinderen erfgenaam, en zullen deze op hun beurt de erfenis moeten verwerpen, als deze kleinkinderen nog minderjarig zijn moet dit met een machteging van de vrederechter.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”