Succesie verzekering?

max01
Topic Starter

Succesie verzekering?

#1 , 01 feb 2011 12:55

Mijn vader ( alleenstaande) heeft een testament opgemaakt waarbij hij mij 2/3 nalaat en het kind van mijn overleden broer 1/3, ik hoor en lees bij een erfenis dat men veel succesierechten moet betalen, is dit waar? hoe kan ik mij beschermen hiertegen, buiten een schenking of is dit de enige optie? nu las ik op het web dat er een succesieverzekering bestaat bij Axa, iemand enige ervaring hiermee, alvast bedankt, Max

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 feb 2011 15:24

De successierechten in rechte lijn zoals hier ( vader-kind) zijn beperkt. Die bedragen :
op de schijf tot 50.000 € : 3 %
schijf 50 - 250.000 € = 9 %
daarboven 27 %
Dit wordt berekend per erfgenaam , afzonderlijk voor roerend en onroerend goed. Er kunnen nog verminderingen zijn.
Zo'n successierverzekering is meestal verbonden met de gelden die in die instelling belegd zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

joris boris

#3 , 01 feb 2011 22:48

Een echte successieverzekering is zoals men zegt, gebonden aan de gelden die in de instelling belegd zijn.
Ok, maar ik ken enkel successieverzekeringen bij overlijden door ONGEVAL.
Als er andere zouden zijn , wat ik niet denk,( want iedereen overlijdt en dus moet men aan iedereen betalen) altijd welkom die te kennen

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”