ik en mijn zus hebben al sinds het overlijden van vader (10j geleden) geen contact meer met zijn broers/ ouders.
we krijgen een brief van de familie waarin staat dat grootvader overleden is en dat we naar de bank moeten om ons deel (elks 1/6) te laten toekomen aan grootmoeder... er is blijkbaar geen notaris, een adviseur beleggingen is onze enige contactpersoon... (rechtstreeks contact met de familie is uitgesloten)
We gaan naar de bank. het blijkt niet over heel veel geld te gaan, maar we weten niet of we het zomaar willen afstaan...
Als we tekenen bij de bank en het opeisen, zijn daar dan risico's aan verbonden? tekenen we enkel voor het bedrag bij die bank? of zouden er ook nog schulden kunnen opduiken? hoe kom ik hier achter?
wat met het huis waar zij in woonden? daar heb ik nog niets over gehoord? blijft dit volledig haar eigendom? of heeft zij vruchtgebruik?
als we dit "wegtekenen" en dus aan grootmoeder laten toekomen, wat gebeurt er dan als zij overlijd? hebben we dan al onze rechten op erven "weg getekend"? en gaat dan alles naar de 2 zonen (broers van vader)?
en blijkbaar moeten we sowieso successierechten betalen, welke optie we ook nemen? of heb ik dat verkeerd begrepen?
alvast bedankt