Beste,
Ik kom hier even terecht omdat ik hier veel objectieve reacties lees, na een eerste gesprek met de notaris had ik toch de indruk dat deze vrij subjectief te werk ging en oplossingen voorstelde die voornamelijk voor hem interessant zijn ivm aktekosten en dergelijke.
Situatie :
Mijn vriendin en ik hebben bouwplannen, de bouwgrond waarop we dit zullen doen is echter nog in het bezit van haar ouders. We zijn voorlopig enkel feitelijk samenwonend. Wat is volgens jullie de beste oplossing om dit zo zuiver mogelijk op te losssen? Persoonlijk dacht ik aan een schenking van 99% en 1% zodanig dat ik het overige van haar kan kopen aan 1% verdelingsrecht, nu heb ik niet de financiële mogelijkheid om dit stuk nu al af te kopen van haar maar zal ik dit binnen een aantal jaren wel hebben, zit hier een beperking in tijd op of kan ik binnen pakweg 10 jaar nog steeds 49% van haar kopen aan 1%? Wettelijk samenwonen met een samenlevingscontract zou in deze situatie voldoende moeten zijn denk ik? Kan er dan ook met een verrekeningsbeding worden gewerkt om 'een split' zuiver te regelen voor ik de overig 49% van haar heb overgekocht?
Bedankt voor jullie antwoord!!