De notaris moet u wel kunnen meedelen waarom hij deze erfenis afhandelt.
Dat dacht ik dus ook!
Waarom wordt hij zo nerveus van die vraag? Daar zou toch niks mis mee moeten zijn?
In plaats van mij te zeggen 'uw mede-erfgenaam' of een procureur of een schuldeider of weet-ik-veel-wie, word ik bijna uitgemaakt aan de telefoon.
Daar klopt toch iets niet?
Eerst was het 'een gepensioneerde', tien minuten later plots 'mijn mede-erfgenaam', maar de naam mocht hij niet geven, hij kreeg immers ook niets van mij.
Van zo'n manier van werken word ik inderdaad wat achterdochtig, is dat dan zo verkeerd?
Zo'n antwoord op een onschuldige vraag?
Ik kan me een mogelijke mede-erfgenaam op dezelfde lijn inbeelden, als die overigens nog leeft, maar die lijkt (na verschillende uren zoeken) totaal onvindbaar voor mij.
Indien u toch nog niet overtuigd zou zijn zou u kunnen overwegen om geen volmacht te geven en alles persoonlijk af te handelen, of de volmacht beperken...
Ik dacht niet aan persoonlijk afhandelen.
Ik dacht aan een andere notaris. Is dat dan geen goede optie? (Maar wie dan? Geen idee...)
En de volmacht beperken, ok, maar hoe en tot wat dan?
Je kan geen deel van de erfenis uitsluiten, toch?
Bedenk dat dit niet de leukste en meest winstgevende jobs zijn voor een notaris, daar kruipt heel veel tijd en werk in. Maar ze moeten het doen.
Hoezo, ze moeten het doen? Ze mogen een opdracht van een privépersoon toch weigeren? (Misschien niet van de staat?) Ze doen het dus toch duidelijk wel om de winst?
Of zie ik dat helemaal fout?
Dus niet eerder een andere notaris?
Deze heeft nu al, van op voorhand, om geen reden tegen me gelogen...